אינטגרציה בין שיחות ה-WhatsApp למערכת ניהול הלקוחות (CRM)

מתוך 187 מדינות שנבדקו ע"י חב' Similarweb,
WhatsApp היא המובילה העולמית ב- 109 מדינות, או ב- 55.6% מהעולם. מדינות שבהן היא מובילה כוללות את ברזיל, מקסיקו, הודו, רוסיה ומדינות רבות אחרות בדרום אמריקה, אירופה, אפריקה, אסיה ואוקיאניה (Oceania) וכמובן ישראל.

אפליקציית WhatsApp מזמן הפכה להיות כלי עבודה נפוץ וזמין עבור חברות, עסקים ועובדים ויש לה יתרונות רבים: היא מאוד נוחה ונגישה ועוזרת לקיים תקשורת הרבה יותר אישית עם הלקוחות. 

אך עם היתרונות מגיע גם חיסרון. היא הופכת להיות עוד פלטפורמה, אחת מיני רבות, שלוכדת אליה מידע ונתונים חשובים שחייבים לוודא שיועברו בצורה נוחה וקלה לבסיס הנתונים המרכזי שמשמש לניהול הלקוחות.

אז יש מי שכבר הבינו את הצורך ופיתחו פיתרונות חדשניים, הכירו שני תוספי כרום חדשים שמאפשרים סינכרון נתונים בין ה-WhatsApp למערכות ניהול הלקוחות (CRM).

הראשון, של חברת overstack.io הישראלית שפיתחה תוסף שמחבר בין Salesforce ל-WhatsApp והשני, חברת Leadsruptive שפיתחה תוסף דומה שמתחבר ל-HubSpot. 

Whatslly

תוסף הכרום שמסנכרן נתונים בין WhatsApp ל-Salesforce

  • מאפשר זיהוי וסקירת הנתונים של אנשים קשר שמורים תוך כדי צ'אט ב- WhatsApp כדי לספק שירות לקוחות מותאם אישית ותשובות רלוונטיות ומדויקות.
  • שמירה ומעקב אחר תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים לאורך כל מסע הלקוח על ידי שמירת הצאטים מה-Whatsapp ישירות ל- Salesforce.
  • סינכרון של בקשות, משימות ובעיות טכניות שהועלו על ידי לקוחות לתוך מערכת תמיכת הלקוחות ב Salesforce כדי לשפר ולהאיץ את הפתרון.

למי זה טוב? 

צוות המכירות: להפסיק לבזבז זמן על עדכון נתונים באופן ידני בין שתי המערכות לצורך מעקב אחר העיסקה והמשימות להמשך.

מחלקת  השיווק: כדי לטפח לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים באמצעות שיחות מותאמות אישית ורלוונטיות, וליצירת שקיפות וניטור של אינטראקציות בצ'אט שמתבצעות לרוב אחד על אחד.

מחלקת תמיכה בלקוחות: על מנת לשפר את שביעות רצון הלקוחות ואת תהליך פתרון הבעיות על ידי שימוש בנתונים מתוך היסטוריית הלקוח השמורה כבר ב- Salesforce. פתיחה של קריאות שירות ותמיכה חדשות באופן מיידי ישירות מתוך WhatsApp.

לינק להורדת התוסף

צפו בסרטון ההדגמה:

 

התוסף השני, פותח ע"י חברת Leadsruptive כרגע יצאו בגרסה ראשונה של אינטגרציה עם Hubspot שמאפשרת:

  • אינטגרציה עם ציר הזמן של אנשי הקשר
  • הצגת פרטי איש הקשר בסרגל הצד של WhatsApp
  • הוספת איש קשר חדש
  • תמיכה בספקי תקשורת / ומספרי טלפון מרובים
  • יצירת הערות ומשימות
  • הצגת מידע על עסקאות
  • שליחת הודעות WhatsApp מ- HubSpot
  • עדכון של מנהל הלקוח ואת השלבים השונים במסע הלקוח

באתר שלהם הם מבטיחים עדכון שיאפשר גם לפתוח עיסקה חדשה, להראות קריאות קיימות או לפתוח קריאות חדשות לטיפול בלקוחות, לעדכן פרטי איש קשר, להציג וליצור פגישות, משימות והערות.

צפו בוידאו הדגמה:

 ***

אפליקציית הוואטסאפ נכון להיום אינה עומדת בתקנות ה-GDPR
אך שני התוספים מאפשרים לראות מידע קיים מתוך מערכת הלקוחות ושמן הסתם הוזנו לשם באופן חוקי.
לגבי הוספת אנשי קשר חדשים התהליך דומה בחוקיותו לזה של תהליך הזנת ליד באופן ידני.