שילוב סרטוני וידאו במשפך השיווקי

כאשר מתכננים תוכן וידאו בחברות B2B, יש משתנים רבים שצריך לקחת בחשבון. איזה נושא כדאי לבחור? מהו האורך הרצוי לסרטון? היכן כדאי לקדם אותו?

כל השאלות האלה הן חשובות ביותר - ויכולות להיות בעלות השפעה גדולה על הצלחת הסרטון שלך.

סרטוני B2B ביוטיוב ובגוגל עם מאות אלפי, ואפילו מיליוני צפיות, נוטים להיות באורך 90-120 שניות. אבל זה טווח ממש כללי ובכלל נתון שיש להתייחס אליו בזהירות.
בין היתר, אורך הסרטון תלוי במטרה הסופית של הסרטון ובשלב במשפך השיווקי של קהל היעד (ומכאן תגיע רמת ההשקעה וההתחייבות של הצופה אליך). כמו כן ... הנתון מתייחס לכמות צפיות ולא בהכרח בהצלחה שיווקית (האם הצפייה המירה לפנייה? האם הצפייה הומרה למכירה?).

נכון שאין נתונים מדוייקים על הפקת קטעי וידאו עבור שלבים שונים במשפך, יש בכל זאת כמה שיטות עבודה מומלצות והנחיות שיעזרו:

ללמד, לעורר השראה ולייצר מעורבות - סרטונים לשלב הראשון במשפך
(Top of the Funnel)

שימוש בסרטונים קצרים ביוטיוב הוא כיוון מצויין לשלב הראשון במשפך השיווקי - תוכן לשלב המוקדם. תוכן זה אינו מכיל מסרים מכירתיים, למעשה, בשלב הזה הלקוחות הפוטנציאליים שלך אולי אפילו לא יודעים שיש להם את הבעיה שאתה פותר ... עדיין. אז הרעיון כאן הוא לבנות מודעות לגבי הבעיה, ולתת ללקוחות פוטנציאליים לבוא אליך.

סרטונים טובים לדוגמא: הסברים מונפשים, סרטונים כייפים או מצחיקים, סרטונים בסגנון פרומו להצגת יח' תוכן אחרות וההנחיה הכללית היא לאורך של 30-120 שניות.

ככל שהסרטון יהיה יותר משעשע או מרתק הסיכוי שלו ללכוד ולהחזיק את תשומת הלב יהיה טוב יותר ואולי אפילו ישתפו אותו (-: .

דוגמה טובה לסרטון כזה הוא Datalandia Trailer של חברת General Electric:

סביר להניח שהצופה לא ישר ירצה לרכוש את כל תוכנת קישוריות הנתונים של GE או את החומרה באופן מיידי - אבל זו לא הנקודה - הרעיון הוא שאי אפשר שלא לצחוק או לפחות לחייך מהסרטון הזה ... וכך מתחיל מסע הלקוח.

הצופים בשלב זה של המשפך אינם מחוברים למותג או למוצר עדיין. למעשה, הם פשוט "עברו בסביבה". אז כדאי לעשות את זה קליט וקצר. אם זה ייעשה בצורה טובה, תוכל להכניס תוכן יותר מעמיק בהמשך.

לצלול עמוק יותר לתוך הפתרון שלך - וידאו באמצע משפך
(Mid Funnel)

אם הלקוח הפוטנציאלי שלך הגיע לשלב אמצע המשפך אפשר בהחלט להניח שהוא יודע מספיק על הבעיה כדי להתחיל להעמיק בחומרים השיווקיים האחרים שלכם זה הזמן לחשוף תכנים שצוללים יותר לעומק הפתרון שמציעים.

סרטונים שמותאים לשלב אמצע המשפך לדוגמה: מדריכי וידאו קצרים בסגנון איך לעשות X או מדריך צעד אחר צעד, סרטונים מעוררי מחשבה ששמים אתכם בעמדת מובילי השוק או וובינר מוקלט.

ההנחיה הכללית עבור אורך הסרטון בשלב זה היא בין 2 ל -10 דקות. (הדוגמאות המובאות מופיעות בסדר של הקצרים ולאחריהם ארוכים יותר.)

שימוש בתוכן וידאו ארוך יותר עבור שיווק באמצע משפך זה לא דבר רע - וובינרים הם דוגמה מצוינת של תוכן שניתן לשער שהלקוחות הפוטנציאליים יהיו מעוניינים לצלול לתוכו. כמו TechWiseTV של סיסקו: אתם צופים בקדימון ה -60 שניות, מביעים עניין באמצעות טופס רישום, ומקבלים גישה ל -45 דקות. אבל גם פה כדאי להיזהר שלא לספק תוכן ארוך מידי לקוח שמביע עניין ראשוני לרוב לא יצליח לשמוע הקלטה ארוכה וינטוש יחסית מהר.  

כדאי לעקוב אחר הנתונים של הסרטון (הקלטת הוובינר לצורך הדוגמה) ולהבין מהי נקודת הזמן שבה רוב הצופים עוזבים ולשקול לחתוך את הסרטון לחלקים קצרים יותר שבאים בהמשכים זה יעזור להגדיל את שיעור מעורבות.

דוגמאות לסרטונים שמתאימים לסוף המשפך
(bottom stage funnel)

בשלבים המתקדמים של המשפך, וידאו, כמו תוכן אחר, צריך להיות מאוד ממוקד וספציפי.

לדוגמה: עדויות של לקוחות, דמו מפורט של המוצר, הדרכות מעמיקות של שלב אחר שלב או מצגת מכירות מותאמות אישית.

התזמון יכול להשתנות באופן משמעותי כאן, אבל הצופים בהחלט בשלים לצרוך 5, 10, או אולי אפילו יותר דקות של וידאו.

בשלב זה של המשפך, סרטונים משמשים לעתים קרובות לתמיכה בשיחות או בפגישות יותר מאשר תוכן שנצרך באופן עצמאי.

ובכל זאת בהחלט ניתן להניח שמי שהתקדם עד לשלב הזה מעוניין בתוכן שאתם מייצרים עבורו וככל הנראה יקדיש את הזמן ואת תשומת הלב שלו לתוכן בעל ערך שכזה.

ספקו את כל המידע שהם צריכים כדי להפוך אותם מצופים ללקוחות.

דוגמה טובה לתוכן וידאו שמיועד לשלב האחרון במשפך היא הסרטון של חב' סיסקו:
 "Programmable ASICs: Flexibility at Wire Speed TechWiseTV" שאורכו כמעט 45 דקות אבל הוא מופץ לשלב הראשון במשפך בגרסתו המקוצרת של 3:41 דקות אשר מיועדת לקהל של סיסקו ביוטיוב אבל יש בה מספיק מידע עבור רוב הצופים כדי להחליט אם הם רוצים לראות את יחידת התוכן המלאה.

גלו מהו אורך המועדף של הקהל שלך
אלו הם כמובן רק הנחיות כלליות. חשוב לזכור שהקהל הוא שלכם וחשוב לנסות ולמדוד מהו אורך המועדף על קהל היעד הייחודי שלכם.

איך מנתחים את אורך הסרטון המועדף?
למדוד את טווח הקשב בסרטונים שלכם. איפה הצופים שלכם עוזבים?
סווגו את הסרטונים שלכם בהתאמה למיקום שלהם במשפך ו / או ע"פ סוג הסרטון וניתוח הסרטונים שלך במצטבר בכל קטגוריה. האם הסרטונים של 'אמצע המשפך' מתחילים באופן קבוע לאבד את הקהל שלהם בין 100 ל -125 שניות? אם כן, עליכם לקצר את כל הסרטונים מלפחות מזה.

זיכרו לבדוק זאת כמגמות כלליות, שכן בדיקה של סרטון אחד בלבד עשויה להוביל למסקנות המושפעות למעשה מגורמים אחרים כגון תוכן, תסריט, איכות ייצור וגורמים אחרים שיכולים לתרום לביצועי הסרטון.

רוצים לקבל השראה ורעיונות מחברות B2B על הפקות סרטונים? אנחנו מזמינות אותך לסדנת  שבה תוכלו להכיר טרנדים בהפקות וידאו, תקבלו טיפים לתהליכי ההפקה אצלכם בחברה, נראה איך כל סרטון מתממשק לאסטרטגיה השיווקית ונסקור את הכלים המתקדמים היום בשיווק באמצעות וידאו.  לקבלת סילבוס ופרטים ליחצו כאן