המדדים שמנהלי שיווק B2B חייבים להכיר בגוגל אנליטיקס

התנועה הכוללת לאתר שלך הוא מדד שחשוב לעקוב אחריו, אבל הוא כמעט אף פעם לא נותן את התמונה המלאה. מומלץ לחפור קצת יותר לעומק בגוגל אנליטיקס כדי למצוא את ההזדמנויות שעשויות לשפר את הביצועים הכוללים.

אלו הם ששת המדדים הבסיסיים שבלעדיהם לא ניתן להעריך נכון את הביצועים הכוללים של האתר שלכם:

  1. מס דפים לכל פעילות באתר (Pages per Session) 
    זהו המספר הממוצע של דפים שנצפו במהלך פעילות באתר.

    מדוע ערך זה חשוב? רוב המבקרים יגיעו לאתר שלך דרך דף הבית באתר. למרבה הצער, חלק מהמידע החשוב ביותר שאתה רוצה להציג הוא דווקא בעמודי השירותים, מוצרים או עמודי התעשיות. זה מחייב את המבקר לנקוט צעד נוסף.

    אם המבקרים אכן עושים את הצעד הבא, יוצגו לפחות שני דפים שנצפו במהלך אותה פעילות. לכן, חברות B2B צריכות לשאוף לפחות ל- 2 עמודים במהלך פעילות. כל דבר מעל 2 פירושו שבממוצע, מבקרים צופים בלפחות שני דפים כשהם מבקרים באתר שלך.

    כיצד תוכל לשפר את שיעור הדפים לכל פעילות באתר? לאתר צריך שיהיה ניווט מובן עבור המבקר בו. זיכרו ש- Less is More כשמדובר באפשרויות שמוצגות למבקרים באתר. ברגע שהם נוחתים בדף הבית שלך, הם צריכים להיות מסוגלים לזהות בקלות לאן הם רוצים ללכת.

  2. משך זמן ממוצע של פעילות באתר (Average Session Duration)

    מדוע ערך זה חשוב? תחשבו על הפעם האחרונה שבה גלשתם וכמה מהר עברתם מאתר אחד לשני. ככל שאורח מבלה יותר זמן בפעילות באתר, כך הוא מעורב יותר ויכול להחשב כלקוח פוטנציאלי.

    חברת B2B צריכה לשאוף שמשך הפגישה הממוצע יארך לפחות שתי דקות. ברוב המקרים, אדם שמבלה יותר משתי דקות באתר שלך סביר להניח שמצא משהו רלוונטי למה שהוא מחפש.

    * שימו לב שלפעמים נתוני שהות ארוכה עלולה לנבוע דווקא מקושי בניווט וחוסר הבנה של מבנה האתר, לכן חשוב להעמיק בהבנת הפעולות שנעשות ע"י האורח.

    כיצד ניתן לשפר את משך הפעילות הממוצע באתר? לודא שיש תוכן עשיר אינפורמטיבי ובעל ערך בעמודי האודות, השירותים ובעמודי התעשיות ע"י הדגשת בעיות ספציפיות שנוגעות ללקוחות הפוטנציאליים והסבר על הפתרון שהשירות שלכם מאפשר.

    בניית אזור באתר שלך עם תוכן בעל ערך, כזה שמייצר מעורבות גבוהה. תוכן שמציף ומתייחס לבעיות, מלמד, מחדש ומשרת את האינטרס של הלקוח הפוטנציאלי (כולל למשל פוסטים בבלוג, מדריכים וסרטוני וידאו) זה יגרום למבקרים באתר להעמיק בו ולהישאר יותר זמן. 

  3. מדד הנטישה (Bounce Rate)
    שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז הביקורים בדף יחיד (כלומר, אורחים שעזבו את האתר מעמוד הכניסה מבלי לקיים אינטראקציה נוספת עם האתר).

    מדוע ערך זה חשוב? שיעור היציאה מדף כניסה קשור באופן הדוק לעמודים,לפעילות ולזמן השהייה הממוצע באתר. אבל מדד הנטישה הוא המדד הברור ביותר לעד כמה רלוונטית התנועה לאתר שלך. עבור חברות B2B המטרה הכללית היא לנסות לשמור על שיעורי יציאה מדף הכניסה נמוכים מ -60%.

    שיעור גבוה של יציאה מדף הכניסה הוא סימן לכך שמבקרים באתר שלך אינם מוצאים את מה שחיפשו. שיעור נמוך של יציאה מדף הכניסה מציין שמבקרים מוצאים את האתר שלך מהסיבות הנכונות. במקרים רבים, לחיפוש אורגני יש השפעה משמעותית על שיעור היציאה מדף כניסה. אם האתר שלך מושך מבקרים למילות מפתח או למונחי חיפוש מסוימים, אך המבקרים אינם מוצאים את התוכן הרלוונטי, ניתן לצפות שמבקרים יעזבו ללא אינטראקציה עם האתר שלך.

    כיצד תוכל לשפר את שיעור היציאה מדף כניסה? הקפד לבצע אופטימיזציה של דפי האתר שלך באמצעות מילות מפתח שרלוונטיות לתוכן. לדוגמה, אם הכותרת של אחד הדפים שלך היא "ייעוץ הנדסי מבני" ותוכן הדף מתייחס להנדסת חשמל, סביר להניח כי המבקר יעזוב את האתר שלך באופן מיידי.

  4. ערוצים (Channels)
    ערוצים הם בעצם הפעילויות שהובילו מבקר לאתר שלך. ישנם ארבעה ערוצים עיקריים: חיפוש אורגני, ישיר, הפניה וחברה. ניתן גם לעקוב אחר חיפוש בתשלום אם אתם מפעילים קמפיינים ממומנים בגוגל (PPC).

    מדוע ערך זה חשוב? כדי לענות על שאלה זו, צריך להבין כיצד כל ערוץ מוגדר וכיצד לזהות הזדמנויות אפשריות:

    - חיפוש אורגני מתבצע כאשר מישהו מוצא את האתר שלך באמצעות מנוע חיפוש. זה בדרך כלל נחלק לשני סוגי חיפוש או חיפוש שם המותג (חיפושים הכוללים את שם החברה שלך) או מילות מפתח (חיפוש אחר שירותים ספציפיים או בעיות). ברגע שמישהו בוחר את האתר שלך בתוצאות החיפוש, זה יופיע כתנועה בחיפוש אורגני. חיפוש אורגני הוא הערך החשוב ביותר לניטור בכל הנוגע לאופן שבו האתר שלך פועל מתוך נקודת מבט כוללת של אפטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). האם האתר שלך מותאם בצורה נכונה להצגת מילות המפתח שבהן תרצה להופיע? האם אתה מוביל תנועה איכותית לאתר שלך? אלו הן שאלות שניתן לענות עליהן טוב יותר על ידי מעקב אחר ערך זה באופן ספציפי.

    - תנועה ישירה היא כאשר מישהו מקליד את כתובת האתר של הדפים שלך ישירות בסרגל הכתובות של הדפדפן שלהם. לדוגמה, מישהו שמקליד mc-forum.co.il בשורת הכתובת שלו יירשם כתנועה ישירה.

    *** קחו בחשבון שכמות התנועה המצופה שמגיעה כ"תנועה ישירה" היא לעיתים גבוהה מהצפוי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגוגל אנליטיקס מקטלג כ"תנועה ישירה" גם את כל התנועה שהוא לא מצליח לזהות את המקור שלה.
    הדרך הטובה ביותר למזער את הטעות שבכמות התנועה הישירה היא לתייג את ה-URLים שלנו עם פרמטרים שנקראים UTM, והם בעצם “יספרו” לגוגל אנליטיקס מאיפה הגולש הגיע.

    - תנועת מהפניה תופיע אם מישהו הגיע לאתר שלך באמצעות קישור מאתר שאינו מנוע חיפוש. הכמות, וחשוב יותר, איכות הקישורים המפנים לאתר שלך משחקים תפקיד מרכזי באופן שבו גוגל מדרגת אתרים בחיפוש אורגני. לכן, חשוב לעשות מאמץ כדי שיהיו קישורים איכותיים בחזרה לאתר שלך.

    - תנועה מרשתות חברתיות בדומה לתנועה מהפניה, תנועה זו תוצג ברגע שמישהו נכנס לאתר שלך באמצעות קישור ממדיה חברתית. למשל מהרשתות החברתיות לינקדאין, פייסבוק, יוטיוב וטוויטר.

  5. דפי נחיתה (Landing Pages)
    אלו הדפים שהמבקר רואה כשהם מגיעים לאתר שלך. לעתים קרובות הם דפים עצמאיים, נפרדים מהאתר הראשי שלך.

    מדוע דפי הנחיתה חשובים? דפי הנחיתה המובילים שלך ישפכו אור על התוכן שמוביל תנועה אל האתר שלך. חברות B2B יכולות לזהות קטעי תוכן, כגון פוסטים בבלוגים או דפים ספציפיים, שהם בעלי דירוג גבוה בין תוצאות החיפוש על ידי מעקב אחר דפי הנחיתה המובילים שלהם.
    לדוגמה, אם יש פוסט מסויים בבלוג שאתה רואה בעקביות שמדורג כאחד מדפי הנחיתה המובילים שלך, סביר מאוד כי הוא מדורג גבוה במנועי החיפוש עבור מילות מפתח מסויימות.

    כיצד תוכל לקדם דף נחיתה עבור התוכן שלך? חייבים לבצע מחקר מילות מפתח ולוודא שכותרות התוכן שלך ודפי הנחיתה באתר הם אופטימליים עבור מילות המפתח בהן רוצים להופיע במנוע החיפוש. ל- Moz.com ול- Google AdWords יש כלים שיכולים לעזור לך לזהות אילו מילות מפתח הן בעלות הסיכויים הטובים ביותר עבור האתר שלך.

  6. כל העמודים הנצפים (All Pages)
    כל העמודים, או הדפים המובילים, מופיעים כרשימה הדומה לדפי נחיתה, אבל תצוגת הדף שונה מפעילות באתר שכן ייתכן בהחלט מצב בו הדף יוצג כנצפה מספר פעמים בפעילות אחת באתר (כלומר ע"י אותו משתמש בכניסה הספציפית לאתר). 

    מדוע ערך זה חשוב? חברות B2B הרבה פעמים מניחות שרוב המבקרים באתר שלהם יתעניינו בעיקר בעמודי השירותים שהם מציעים ובעמודי התעשיות. לפעמים זה אכן המצב, וצפייה בדירוג העמודים הנצפים יכולה לאשר זאת. אבל חברות B2B רבות דווקא יגלו שעמוד ה-"אודות" הוא, למעשה, מקבל את הדירוג הגבוה בתצוגת העמודים הנצפים.

    תחשבו על זה, מי שנמצא בשלב שבו הוא עורך השוואה בין חברות שונות. רוב הסיכויים, שהחברות אותן הוא בודק מציעות שירותים דומים וככל הנראה גם בתעשיות דומות. אז מה עשוי לבדל את השירות או המוצרים שלך? קרוב לוודאי שהמבקר יצפה בדף ה-"אודות" או בדף ה-"מחירון".

אחת המטרות השיווקיות החשובות ביותר עבור כל חברה היא יצירת אתר שקל למצוא ושיספק חוויית משתמש חיובית. מדידה של ביצועי האתר תעזור לכם מנהלי השיווק לנהל את הפעילות ולתכנן את האסטרטגיה השיווקית באופן חכם ומבוסס נתונים ולייצר אופטימיזציה לאורך כל הדרך. 

בואו ללמוד לגבש תפיסת אנליטיקס נכונה ולבנות מערך מדידה בסדנת "גוגל אנליטיקס למנהלי שיווק" הקרובה >>>ליחצו כאן לפרטים נוספים