לעבוד במינימום מאמץ אבל במקסימום פרודקטיביות

מוזמנים לצפות בסרטון באנגלית או לקרוא בעברית את הכתבה שלאחריו

כדי להעלות בצורה ניכרת את ההספקים שלנו מכל יום עבודה, כדאי להתחיל לאמץ את המנטרה שבכותרת. 

לשבץ כל משימה לזמן שהיא לוקחת מכם מינימום מאמץ ולכן נותנת לכם מקסימום תפוקה. ואני אסביר:

אם תצליחו לשבץ 80% מהמשימות היומיות שלכם  לזמן הנכון עבורכם, תצליחו לסיים את המשימות בשליש או שמינית מהזמן ועדיין תישארו עם רמות אנרגיה גבוהות לעבור מיד למשימה הבא וזה נקרא: 
HIME = High Impact Minimum Effort

HIME הוא מונח סובייקטיבי מאוד. לכולנו יש רמות אנרגיה שונות לאורך כל היום ולכל משימה יש אנרגיה שונה.
לדוגמה: לחלק מאיתנו יהיה קל יותר לעסוק בפעילות הספורט בשעות הבוקר, זה ידרוש יחסית מעט מאד אנרגיה לקום מוקדם ולצאת לעשות ספורט.

אבל יש הרבה אחרים שימצאו שזה כמעט בלתי אפשרי עבורם ודורש מהם המון אנרגיה ועבורם כדאי לשבץ את המשימה שנקראת "ספורט" לשעות אחרות כמו 5 אחה"צ או 9 בערב. 
לכל דבר שאנחנו עושים יש HIME אחר. 

לכתיבת מסמך יש HIME שונה מאשר לעריכת מסמך. לאיסוף חומרים יש HIME אחר מאשר השלב הבא של הכנת שקופיות מצגת. 
לעבודה על גיליונות של אקסל יש HIME שונה מאשר עבודה ברשתות חברתיות. 
האנרגיה הנדרשת עבור שיחות טלפון שונה מזו של פגישה. 
יש שאוהבים לדבר בטלפון בשעה מוקדמת בבוקר, אולי בדרך לעבודה. בשבילם בשעות האלו הם יכולים לעשות עשרות שיחות טלפון בקלות.
לעומת זאת, יש את אלו שיעדיפו לרכז את כל השיחות טלפון שלהם לאחר ארוחת הצהריים, כבר הרבה אחרי שעברו על כל תיבת המייל, ואולי תוך כדי הליכה. לכן זה יהיה ה- HIME שלהם עבור שיחות טלפון.
זה לא שאתם לא יכולים לנהל שיחות טלפון בבוקר בדרך לעבודה, כמובן שאם היה משהו דחוף הייתם עושים שיחה בלי בעיה, אבל אתם רוצים להעדיף לעשות בשיגרה דברים אחרים בדרך לעבודה כמו להקשיב לרדיו, לאודיו-בוק או פשוט לנהוג בדממה. כי שיחת טלפון עם אחרים תדרוש מכם אנרגיה גבוהה.  ואני רוצה שתעבדו כל הזמן עם אנרגיה מינימלית לכל משימה.

יש כאלו שה- HIME שלהם למשל, עבור כתיבת מאמר הוא בשעות הלילה ויש אנשים שימצאו ששעות הבוקר הן הזמן הטוב ביותר עבורם כדי לכתוב מאמר.
HIME  מעבר לזה שהוא אישי הוא גם יכול להשתנות עם הזמן, אז השאיפה שלנו היא להיכנס למסלול של ניסוי וטעייה על מנת למצוא את התזמון הנכון של ה- HIME בשבילך עבור ביצוע המשימות השונות שיש לך בחיים.

אז איך מזהים שמנסים להשלים משימה שלא ב- HIME שלה, משמע – לא בזמן המתאים לה עבורנו?
אם לא מצליחים לסיים אותה וקשה להמשיך בה ואתם מוצאים את עצמכם מתוסכלים – עיצרו ! זה סימן שאתם לא ב- HIME שלה.

אתם מנסים להשלים את המשימה לא בזמן הנכון בשבילכם. 
במצב שכזה מומלץ להרפות מהמקלדת, ללכת לעשות סיבוב בחוץ או לסובב את הכיסא מהמסך כדי לתת דקה חשיבה ואז לנסות לשבץ אותה ביומן בזמן אחר, מאשר להיאבק ולנסות בכוח להשלים אותה.

על ידי הפסקה ומעבר לעשייה של משהו אחר אנחנו מאפשרים למוח שלנו לעשות ריסטרט ולראות תמונה אחרת, לפרש מציאות אחרת ולנפק תובנות חדשות.

לכן בתהליך של ניסוי וטעייה - לאט אבל בטוח - תתחילו להבין את רמות האנרגיה האישיות שלכם ואת השעות הטובות ביותר עבור כל משימות העבודה או המטלות האישיות שלכם.

התפקיד שלכם הוא להתחיל להבין את ההעדפות האישיות שלנו טוב יותר כדי לשבץ את המשימות לזמן ולמקום הנכון בחיינו. 

ברגע שתהיו מכוונים לרמות האנרגיה האישיות שלכם, תופתעו לגלות שיש לכם יותר אנרגיה לאורך כל היום והלילה רק מעצם אימוץ חשיבה אחרת, חשיבה שלא מנסה להתאים את עצמך לסדר היום של אנשים אחרים ותופתעו לגלות ב-80% מהזמן אתם מצליחים לגרום לאחרים להתאים את עצמם להעדפות שלכם וב20% מהזמן אתם תתאימו את עצמכם לאחרים.

לדוגמא: ישיבת צוות עבורכם יכולה להיות טובה יותר לאחר ארוחת צהריים אבל הממונים יכולים להחליט שהיא תהיה על הבוקר, ולא תמיד יהיה מה לעשות בעניין. תצטרכו להתאים עצמכם לממונים שלכם.

אבל את שיחות הטלפון שלכם תצליחו לשבץ לשעה המועדפת עליכם ובצורה כזו תסיימו את כולן בחצי מהזמן.

ההמלצה שלי היא שתבנו לעצמכם את היום האופטימלי שלכם החל מ 6 בבוקר עד 10 בלילה. 
תכתבו במיוחד עבור כל שעה של היום מה נראה לכם שהולך להיות קל לכם לעשות וכך תתחילו לחקור ולגלות את ה- HIME האישי שלכם.

אם תצליחו לבנות יום עבודה ש70-80% ממנו נשען על ההעדפות האנרגטיות שלכם למשימות השונות, אתם תקפיצו את ההספקים שלכם בעשרות אחוזים. וזו הבטחה !

רוצים ללמוד עוד על יעילות ועבודה בעידן המידע?

בקרוב יפתח מחזור נוסף של הסדנה "איך לעבוד חכם במקום לעבוד קשה" בסדנה לומדים טכניקות עבודה וחשיבה בשילוב עם כלי-ווב חדשניים ופתרונות אוטומציה  >>> ליחצו לפרטים