4 ערוצים מרכזיים לשיווק באינטרנט

4 ערוצים מרכזיים לשיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הפך כיום לחלק מרכזי במחלקת שיווק של כל עסק כיום, בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול. בעלי עסקים משקיעים כסף רב בכדי לקבל יתרון פרסומי על פני המתחרים שלהם וכדי לקבל חשיפה נוספת ללקוחות חדשים.

לרשות אותן בעלי עסקים שיטות רבות לפרסם ולקדם את העסק באמצעות האינטרנט, אולם כיום נפרט על 4 דרכים עיקריות לבצע שיווק באינטרנט.

שיווק בפייסבוק:

פלטפורמת הפייסבוק נחשבת למובילה בעולם כיום ביחד עם גוגל ומקנה אפשרויות פרסום נפלאות בעבור עסקים רבים. כל סדר גודל של עסק יכול להסתייע בפייסבוק לצרכי פרסום העסק, בניית קהל אוהדים, יצירת מעורבות ויחסי קירבה בין העסק ללקוח וכן הגעה לקהלי יעד ממוקדים.

הפרסום בפייסבוק כולל בדרך כלל הקמת דף אוהדים (דף עסקי), בניית נוכחות ופעילות בקבוצות בנישה שבה עוסקת החברה וכן באמצעות תחזוקת פרופיל אישי/עסקי. שילוב של טקסטים קצרים לצד תמונות , סרטוני אנימציה או סרטוני ווידיאו תמיד יכולים לעשות את העבודה ואנשים רבים מבלים שעות ביום בתוך הפייסבוק ויכולים להיחשף אליכם ואל המוצרים שלכם.

כמו כן ישנם אנשים המעלים קמפיין ממומן בפייסבוק לצורך קבלת תוצאות מהירות, אולם יש הצורך בהבנה וניסיון בנושא להגעה לתוצאות משמעותיות.

 

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים אורגני:

קידום אתרים הוא בעצם עולם שלם הסובב סביב מנוע החיפוש של גוגל. מרבית האנשים בעולם, וודאי בישראל, אשר זקוקים בחיפוש אחר מידע מסוים, ניגשים לגוגל ומחפשים. זה יכול להיות מידע על תרופות, על מוצרים, על שירותים, על מחלות, על פטנטים או על כל נושא אחר. ישנם אנשים רבים המציעים שירותים, מוצרים או אפילו מקימים חנות אינטרנטית לצורך מכירת בגדים, חפצים, תכשיטים ועוד. כל עסק פיזי בעל אתר או עסק אינטרנטי זקוק לקידום אתרים אורגני.

קידום אתרים בה ואומר שאתם רוצים שהאתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות של גוגל לביטוי חיפוש מסוימים. כך למשל אם אתם מורים פרטיים הגרים בתל אביב וודאי תרצו לקדם את עצמכם לביטוי "מורה פרטי בתל אביב" או "מורה פרטי במרכז". למידע נוסף – מדריך קידום אתרים למתחילים.

פרסום באינטרנט

פרסום ממומן – PPC

PPC, או Pay Per Click – היא שיטת פרסום מבוססת מכרזים כאשר כל מפרסם קובע בדרך כלל מחיר מקסימלי אותו הוא מוכן לשלם פר לחיצה על המודעה שלו. יש מגוון פלטפורמות שניתן לפרסם בהן באמצעות השיטה הזו – פייסבוק, גוגל Adwords, Outbrain או Taboola ועוד. פרסום היא דרך מצוינת לבדוק אפקטיביות של השיווק שלכם בצורה מהירה וכמעט מיידית. באתר MarketPro ישנם מדריכים רבים בנושאים אלו.

שיווק ופרסום באמצעות יוטיוב:

כיום יוטיוב נחשבת כערוץ שיווקי פופולרי מאוד בקרב עסקים שונים. ישנם אנשים רבים שהתפרסמו ואף התעשרו באמצעות יוטיוב בלבד. הכוח של הווידיאו לגרום לאנשים שלא מכירים אותנו להתחבר אלינו הוא מדהים. סרטון מגניב, מצחיק או כזה הכולל מידע בעל ערך רב יכול להתפרסם בקלות על ידי שיתופים והמלצות של משתמשים ולקבל באז פרסומי אדיר. בהחלט שווה לכלול בתכנית השיווק שלכם.